مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 آبان 1399 ساعت 09:502020-11-03اقتصادي

پیش بینی افزایش تولید گوشت شتر در استان یزد تا 636 تن


معاون توسعه بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان یزد پیش بینی کرد که میزان تولید گوشت شتر استان در سال جاری با توسعه و گسترش واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی شتر از 432 تن به 636 تن افزایش یابد.

- ایسنا/یزد معاون توسعه بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان یزد پیش بینی کرد که میزان تولید گوشت شتر استان در سال جاری با توسعه و گسترش واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی شتر از 432 تن به 636 تن افزایش یابد.

نادر سلیم در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به جایگاه سوم استان در کشور به لحاظ برخورداری از 15 هزار نفر شتر داشتی تک کوهانه از نژاد بومی، بیان کرد: میزان تولید سالانه گوشت شتر در استان یزد 432 تن است و پیش بینی می شود در سال جاری این میزان با توسعه و گسترش واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی پرورش شتر در استان به 636 تن افزایش یابد.

وی در مورد میزان تولید شیر شتر نیز عنوان کرد: هرچند ادعا می شود حداکثر تولید شیر به ازای هر نفر شتر 15 کیلوگرم است ولی در حال حاضر میانگین تولید شیر شتر در نژادهای بومی استان، حدود چهار تا پنج لیتر در روز به ازای هر شتر برآورد می شود و این پتانسیل باید به صورت علمی مورد بررسی قرار گیرد تا میزان تولید واقعی تولید شیر شتر در استان مشخص شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی افزایش تولید گوشت شتر در استان یزد تا 636 تن

پیش بینی افزایش تولید گوشت شتر در استان یزد تا 636 تن