مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 آبان 1399 ساعت 06:302020-11-03بين الملل

تأکید صنعاء بر نقش مؤثر ایران در روند صلح یمن


وزیر خارجه دولت صنعاء با تأکید بر اینکه یمن از ایران هیچگونه تسلیحاتی دریافت نمی کند، گفت که ایران در فرایند آتی صلح در یمن یکی از طرف ها خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، هشام شرف وزیر خارجه دولت صنعاء در گفت و گو با رادیوی فرانسوی مونت کارلو بر نقش مؤثر ایران در صلح یمن تأکید کرد.

هشام شرف در ابتدای گفت و گوی خود در پاسخ به سؤالی درباره عملیات تبادل اسرا در یمن، این فرایند را بارقه امیدی خواند که امکان دست یابی به صلح دائم و فراگیری فراهم خواهد کرد.

وزیرخارجه دولت نجات ملی یمن با تأکید بر تمایل صنعاء بر تبادل تمام اسرا گفت که این گام، زمینه را برای بازگردانی آرامش و حل و فصل سیاسی در کشور فراهم می کند.

هشام شرف با تأکید بر اینکه حملات یمن تنها علیه کسانی است که مردم یمن را هدف حملات خود قرار می دهند، گفت که اگر آمریکایی ها در کنار عربستان سعودی در این جنگ دست نداشتند، ما نیز هیچ کسی را هدف حمله قرار نمی دادیم.

وزیرخارجه یمن همچنین گفت که این دولت ابتکارهای بسیاری ارائه کرده است که این ابتکارها مبتنی بر متوقف سازی حملات هوایی، رفع محاصره ظالمانه علیه یمن بوده اند.

او همچنین گفت که برخی از کشورها نوعی حالت مستکبرانه و مغرورانه دارند و احساس می کنند که امور یمن را اداره می کنند؛ با این حال شرف تأکید کرد که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید صنعاء بر نقش مؤثر ایران در روند صلح یمن

تأکید صنعاء بر نقش مؤثر ایران در روند صلح یمن