مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 آبان 1399 ساعت 22:302020-11-02اجتماعي

وقتی تئاتر به کمک دانش آموزان می آید


«بنشین، بخوان، بنویس!» اینها افعالی است که مرتب بر زبان پدران و مادران و البته معلمان جاری می شود با این امید که طفل گریزپای، دست از شیطنت بردارد و کمی دل به درس خواندن بدهد اما در بسیاری از موارد، - بنشین، بخوان، بنویس! اینها افعالی است که مرتب بر زبان پدران و مادران و البته معلمان جاری می شود با این امید که طفل گریزپای، دست از شیطنت بردارد و کمی دل به درس خواندن بدهد اما در بسیاری از موارد، گوش شنوایی وجود ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پروسه درس خواندن برای بسیاری از دانش آموزان، دشوار و ملال آور است و آنان حاضرند به هر دری بزنند که از درس و مشق، بگریزند.

با این حال تجربه کشورهای پیشرفته و البته برخی از معلمان خلاق هموطن خودمان نشان می دهد که می توان این پروسه را لذت بخش و کارآمدتر کرد.

هنرمندان تئاتر بویژه آنان که به نوعی با تئاتر کودک و نوجوان مرتبط هستند، خوب می دانند یکی از بهترین شیوه های آموزشی، به کار گیری تئاتر است به طوری که در بسیاری از کشورهای پیشرفته، دروس مدرسه به کمک تئاتر آموزش داده می شود که طبیعتا نه تنها فرآیندی دلچسب خواهد بود بلکه مفاهیم آموزش در ذهن و جان کودکان درونی می شود و این گونه نیست که آنان به حفظ کردن مطالب بپردازند که هیچ کاربردی در زندگی شان نداشته باشد و بسرعت هم از حافظه آنان پاک شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی تئاتر به کمک دانش آموزان می آید

وقتی تئاتر به کمک دانش آموزان می آید