مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 آبان 1399 ساعت 17:352020-11-02حوادث

بیشترین کودکان کار در مشهد اتباع خارجی هستند


سرپرست دادسرای ناحیه پنج مشهد گفت: طی هفته گذشته 85 کودک که به فعالیت کار خیابانی مشغول بودند شناسایی و از خیابان و چهارراه‌های مشهد جمع آوری شدند که 61 نفر آنان اتباع و مهاجرین خارجی مقیم مشهد بودند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ نیره عابدین زاده روز دوشنبه در نشست خبری با موضوع حمایت از حقوق زنان و ساماندهی کودکان کار افزود: سرگروه و سازماندهی کننده این کودکان کار نیز بیشتر اتباع خارجی هستند که طی این مدت پنج نفر آنان دستگیر شدند و با همکاری عوامل انتظامی در حال شناسایی و دستگیری سایر این افراد هستیم.

وی ادامه داد: از مجموع 85 کودک خیابانی شناسایی شده کم سن‌ترین آنها پنج ساله و بزرگترین آنها 15 ساله و 2 نفر دختر و بقیه پسر هستند که 63 نفر آنان تحویل خانواده‌هایشان شده‌ و برای آنان پرونده قضایی تشکیل شده است.

سرپرست دادسرای ناحیه پنج مشهد گفت: نیاز مالی خانواده این افراد بررسی خواهد شد و در صورت لزوم از سوی نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد خدمات دریافت خواهند کرد.

وی افزود: باتوجه به اینکه بیشتر این کودکان از اتباع خارجی هستند از نظر قانونی امکان خدمات دهی گسترده به آنان از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی وجود ندارد لذا با همکاری اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی به دنبال فعال کردن سازمانهای مردم ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیشترین کودکان کار در مشهد اتباع خارجی هستند

بیشترین کودکان کار در مشهد اتباع خارجی هستند