مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 آبان 1399 ساعت 10:402020-11-02دانش

وبینار ماده و انرژی تاریک و چالش های آن در فیزیک نظری


انجمن نجوم دانشگاه خوارزمی با همکاری انجمن علمی ژرفا دانشگاه شریف، وبینار ماده و انرژی تاریک و چالش های آن را در فیزیک نظری  از سلسله وبینارهای روز جهانی ماده ی تاریک برگزار می کند.

- انجمن نجوم دانشگاه خوارزمی با همکاری انجمن علمی ژرفا دانشگاه شریف، وبینار ماده و انرژی تاریک و چالش های آن را در فیزیک نظری  از سلسله وبینارهای روز جهانی ماده ی تاریک برگزار می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه دانشجویان ایسنا، ماده تاریک نوعی از ماده است که فرضیه وجودی آن در اخترشناسی و کیهان شناسی ارائه شده است تا پدیده هایی را توضیح دهد که به نظر می رسد ناشی از وجود میزان خاصی از جرم باشند که از جرم موجود مشاهده شده در جهان بیشترست.

مادهٔ تاریک به طور مستقیم با استفاده از تلسکوپ قابل مشاهده نیست، مشخصاً مادهٔ تاریک نور یا سایر امواج الکترومغناطیسی را به میزان قابل توجهی جذب یا منتشر نمی کند.

به بیان دیگر مادهٔ تاریک به سادگی ماده ای است که واکنشی نسبت به نور نشان نمی دهد در عوض، وجود و ویژگی های مادهٔ تاریک را می توان به طور غیرمستقیم و از طریق تأثیرات گرانش بر روی مادهٔ مریی، تابش و ساختار بزرگ مقیاس جهان نتیجه گرفت.

در سال 2017 به دلیل اهمیت این ماده، روز 31 اکتبر را روز جهانی ماده تاریک نامیدند تا با این حرکت، نظر جهانیان بیش از پیش نسبت به این موضوع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وبینار ماده و انرژی تاریک و چالش های آن در فیزیک نظری

وبینار ماده و انرژی تاریک و چالش های آن در فیزیک نظری