مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 آبان 1399 ساعت 10:002020-11-02اجتماعي

وزارت رفاه: آدرس هزاران کودک بازمانده از تحصیل را پیدا نمی کنیم


معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از بین 140 هزار کودک بازمانده از تحصیل نمی‌توانیم آدرس حدود 60 هزار کودک را پیدا کنیم تا بفهمیم علت اینکه از تحصیل بازمانده اند چیست که بتوانیم تا حدامکان آنها را به مدرسه بازگردانیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، احمد میدری روز سه شنبه در نشست دوم کارگاه سیاستگذاری کودکان افزود: از 140 هزار کودکی که در مقطع ابتدایی از مدرسه بازمانده‌اند، 30 هزار کودک شماره تماس نداشتند، 35 هزار کودک دارای معلولیت ذهنی هستند و نمی توانند مدرسه بروند.

تعداد کودکانی نیز که به علت فقر شناسایی شدند حدود 10 هزار نفر است که با کمک نهادهای حمایتی در حال بازگرداندن آنها به مدرسه هستیم.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم کودکان ابتدایی را به مدرسه بازگردانیم اما یک خلاء‌ در سیاستگذاری و امور اداری کشور وجود دارد که باید آن را اصلاح کنیم و آن بحث محل سکونت این کودکان و کلا همه ساکنان کشور است.

معاون وزیر کار گفت: در جلسه‌ای با معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، این موضوع مطرح شد و برای آنها هم تعجب‌آور بود و تاکید شد اقدامات لازم برای رفع این مسائل به عمل آید.

میدری افزود: محل دقیق و آدرس افراد در ایران را نمی‌دانیم؛ کودکانی را که در مدرسه نیستند، از طریق تطبیق اطلاعات آموزش و پرورش و ثبت احوال شناسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت رفاه: آدرس هزاران کودک بازمانده از تحصیل را پیدا نمی کنیم

وزارت رفاه: آدرس هزاران کودک بازمانده از تحصیل را پیدا نمی کنیم