مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 آبان 1399 ساعت 09:202020-11-02سياسي

بی اعتنایی الجزایری ها به مشارکت در همه پرسی اصلاحات قانون اساسی


رییس هیئت ملی مستقل انتخابات الجزایر اعلام کرد، تنها حدود 24 درصد مردم در رای گیری برای برگزاری همه پرسی اصلاحات قانون اساسی شرکت کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه القدس العربی نوشت، محمد شرفی، رییس هیئت ملی مستقل انتخابات الجزایر گفت، شمار رای دهندگان به برگزاری همه پرسی به بیش از پنج میلیون تن رسید.

به این ترتیب ملت الجزایر به طور قاطع همه پرسی اصلاح قانون اساسی را تحریم کردند که قرار بود الجزایر جدید را تاسیس کند و به عبدالمجید تبون، رییس جمهوری الجزایر صاحب این ابتکار عمل که برای معالجه به آلمان رفته و در کشورش حضور ندارد، مشروعیت ببخشد.

رای گیری از مردم الجزایر در همه پرسی قانون اساسی جدید روز یکشنبه پایان یافت، اما اقبال از تغییراتی که دولت از طریق آن به دنبال بستن صفحه اعتراضات مردمی بود، چندان پرشور نبود.

تبون و ارتش خواستار موافقت با اصلاح قانون اساسی بودند اما گروه های مردمی با رای دادن به اصلاحات مخالفت کرده و این کار را صوری و فرمالیته دانستند.

تبون اصلاح قانون اساسی را در پاسخ به بخشی از خواسته های معترضان که عبدالعزیز بوتفلیقه، رییس جمهوری سابق الجزایر را وادار به استعفا کرده بودند، پیشنهاد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی اعتنایی الجزایری ها به مشارکت در همه پرسی اصلاحات قانون اساسی

بی اعتنایی الجزایری ها به مشارکت در همه پرسی اصلاحات قانون اساسی