مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 آبان 1399 ساعت 09:052020-11-02سياسي

ثبت ملی وقف نامه قاضی سمنانی عصر تیموری


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از ثبت وقف نامه عمید الملک سمنانی، به عنوان اولین وقف نامه از این استان، - در فهرست میراث ملی خبر داد.

مصطفی یغماییان 12آبان ماه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: وقف نامه قاضی رکن‏الدین عمیدالملک سمنانی، متعلق به خاندان هاشمی سمنان است و قدمت این وقف نامه به قرن نهم هجری قمری باز می گردد.

وی با اشاره به اهمیت این سند تاریخی بیان کرد: برای نخستین بار است که یک وقف نامه از استان سمنان در فهرست ملی ثبت می شود.

یغماییان اضافه کرد: وقف نامه قاضی رکن ‏الدین عمیدالملک سمنانی با توجه به کمبود اسناد پیش از دوره صفوی، برای مطالعات تاریخ وقف ایران، رجال، خانقاه، نظام آبیاری، وضع مالی و طرز تفکر یک قاضی در شهر سمنان و حتی شناخت حدود اربعه شهر در دوره‏ تیموری دارای ارزش و اهمیت بسیار است.

وی افزود: وقف‏نامه عمید الملک به خط نسخ و برخی از کلمات به خط ثلث و به صورت طومار و از الصاق 11 قطعه کاغذ به وجود آمده و اندازه کامل آن به طول پنج متر و 47 سانتی‏متر است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: وقفیه قاضی عمیدالملک نمونه ممتازی از وقفیه‏ نویسی توسط یکی از قضات دوره‏ تیموری ساکن در سمنان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت ملی وقف نامه قاضی سمنانی عصر تیموری

ثبت ملی وقف نامه قاضی سمنانی عصر تیموری