مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 آبان 1399 ساعت 08:552020-11-02بين الملل

مرگ رابرت فیسک در 74 سالگی


رابرت فیسک، خبرنگار و تحلیلگر برجسته روزنامه ایندیپندنت در امور خاورمیانه و از چهره های پرکار و جنجالی دنیای خبر و رسانه در 74 سالگی از دنیا رفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از الجزیره، فیسک که چند دهه خبرنگار ارشد ایندیپندنت در حوزه بین‌الملل به ویژه منطقه خاورمیانه بود، عصر روز جمعه گذشته به دلیل سکته به بیمارستان سنت وینسنت در دوبلین منتقل شد و اندکی بعد همان‌جا از دنیا رفت.

او در بسیاری از جنگ‌ها و درگیری‌های خاورمیانه حضوری جدی و فعال داشت و از معدود خبرنگاران خارجی بود که در جنگ‌های داخلی سوریه طرف بشار اسد را گرفت.

فیسک در 1972 به عنوان خبرنگار تخصصی مسائل ایرلند شمالی به روزنامه تایمز لندن پیوست و در 1989 کار خود را در روزنامه ایندیپندنت آغاز کرد.

از مهم‌ترین مسائل و بحران‌هایی که او در چند دهه فعالیت خبری پوشش داد می‌توان به انقلاب اسلامی ایران، تجاوز صدام حسین به کویت، جنگ بالکان، جنگ‌های داخلی لبنان، تجاوز ارتش شوروی به خاک افغانستان و این اواخر بهار عربی اشاره کرد.

فیسک از انگشت‌شمار خبرنگاران غربی بود که موفق شد سه بار در دهه 1990 با اسامه بن‌لادن، سرکرده گروه تروریستی القاعده مصاحبه و گفتگو کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ رابرت فیسک در 74 سالگی

مرگ رابرت فیسک در 74 سالگی