مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 آبان 1399 ساعت 08:352020-11-02پزشكي

کشف شواهد بیشتری از ارتباط میان افسردگی و سکته مغزی


محققان دانشگاه آلاباما در برمینگهام (University of Alabama at Birmingham) آمریکا در مطالعه اخیرشان از ارتباط میان افسردگی و سکته مغزی خبر داده اند.

- محققان "دانشگاه آلاباما در برمینگهام"(University of Alabama at Birmingham) آمریکا در مطالعه اخیرشان از ارتباط میان افسردگی و سکته مغزی خبر داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمگ، چندین سال است که محققان ارتباط مداوم بین علایم افسردگی و افزایش خطر سکته مغزی را تشخیص داده اند.

حال یک مطالعه جدید شواهد بیشتری از این رابطه ارائه داده است و طی آن محققان به بررسی این موضوع پرداخته اند که آیا عوامل نژادی نیز در این رابطه نقش دارند یا خیر.

درک ارتباط بین افسردگی و خطر سکته مغزی برای محققان چالش برانگیز بوده است.

افسردگی می تواند سبب ایجاد رفتارهای ناسالم در فرد شود که خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت و فشار خون بالا را افزایش می دهد که این موارد نیز مطمئنا خطر سکته را در فرد افزایش خواهند داد.

یک مطالعه فراتحلیل در سال 2012 نشان داد که تأثیر افسردگی بر خطر سکته مغزی احتمالاً مستقل از سایر عوامل خطرناک از جمله فشار خون بالا و دیابت است اما یک بازبینی منظم و متمرکزتر در سال 2014 این ایده را تأیید کرد که افسردگی فارغ از هرگونه بیماری مغزی عروقی و قلبی عروقی می تواند خطر سکته مغزی را افزایش دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف شواهد بیشتری از ارتباط میان افسردگی و سکته مغزی

کشف شواهد بیشتری از ارتباط میان افسردگی و سکته مغزی