مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 آبان 1399 ساعت 06:402020-11-02سياسي

همه پرسی قانون اساسی الجزایر و اقبال ضعیف مردم


اولین همه پرسی پس از سقوط دولت «بوتفلیقه» برای قانون اساسی جدید این کشور که قرار است «الجزایر جدید» را رقم بزند، با مشارکت ضعیف مردمی روبه رو شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مسئولان برگزاری همه پرسی قانون اساسی جدید الجزایر، میزان مشارکت مردم در آن را بیست وسه درصد اعلام کردند.

محمد شرفی رییس نهاد ملی مستقل انتخابات الجزائر الام کرد، میزان مشارکت در همه پرسی که دیروز یکشنبه (دوم نوامبر - دوازدهم آبان) برگزار شد، به 23.

7 در سراسر کشور رسیده است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازوبگاه خبری فرانس 24 در گزارش خود از نتیجه انتخابات، مشارکت ضعیف مردم را به تحریم وسیع الجزائری ها تعبیر کردند و نوشتند، الجزائری ها روند أخذ رأی برای اصلاح قانون اساسی را که قرار است مبنای الجزایر جدید باشد و به رییس جمهور عبدالمجید تبون، صاحب این ابتکار، مشروعیت ببخشد، کسی که خودش به دلیل درمان پزشکی خارج از کشور و غایب بزرگ این همه پرسی بود، به شکل گسترده تحریم کردند .

  همه پرسی از ساعت هشت صبح دیروز آغاز و تا ساعت نوزده و در شصت ویک مرکز أخذ رأی برگزار شد.

همه پرسی اول نوامبر الجزائر   میزان مشارکت در همه پرسی از میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری قبل که تبون در دسامبر سال گذشته (2019) در آن به پیروزی رسید و در حدود چهل درصد (39.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه پرسی قانون اساسی الجزایر و اقبال ضعیف مردم

همه پرسی قانون اساسی الجزایر و اقبال ضعیف مردم