مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 آبان 1399 ساعت 05:452020-11-02اقتصادي

تولید 100 تن پیله کرم ابریشم در مازندران


مدیر طیور جهاد کشاورزی مازندران گفت: سال گذشته 100 تن پیله ترم ابریشم از سوی نوغانداران استان مازندران تولید شد که میانگین عملکرد 30 کیلوگرم بوده است و در بازار مصرف هر کیلوگرم 75 هزار تومان به فروش رسید.

- ایسنا/مازندران مدیر طیور جهاد کشاورزی مازندران گفت: سال گذشته 100 تن پیله ترم ابریشم از سوی نوغانداران استان مازندران تولید شد که میانگین عملکرد 30 کیلوگرم بوده است و در بازار مصرف هر کیلوگرم 75 هزار تومان به فروش رسید.

محمدعلی یداللهی اظهار کرد: نوغانداری و تولید فرآورده های ابریشمی جزو فعالیت های جانبی است که در کنار فعالیت های اصلی کشاورزی به صورت دوره 45 تا 50 روزه انجام می شود.

وی ادامه داد: نوغانداری علاوه بر انگیزه اقتصادی بهره بردار سبب بکارگیری نیروی کار و ایجاد اشتغال برای سایر افراد هم می شود.

مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه درآمد نسبی مناسب از فعالیت نوغانداری می تواند برای روستاییان و عشایر به ویژه بانوان درآمدزا باشد، افزود: استان مازندران تنها استانی بوده که به عنوان یکی از مراکز توسعه نوغانداری کشور، دارای زمین 6 هکتاری توتستان در شهرستان قائم شهر و دارای 11 واریته توت اصلاح شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 100 تن پیله کرم ابریشم در مازندران

تولید 100 تن پیله کرم ابریشم در مازندران