مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 آبان 1399 ساعت 05:352020-11-02بين الملل

«رابرت فیسک»، خبرنگار سرشناس انگلیسی منتقد آمریکا و اسراییل درگذشت


«رابرت فیسک» خبرنگار سرشناس انگلیسی که حوزه فعالیت اصلی وی منطقه غرب آسیا بود و از منتقدان اصلی سیاست های آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس در منطقه به حساب می آمد در سن 74 سالگی درگذشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رابرت فیسک خبرنگار معروف و باسابقه انگلیسی در سن 74 سالگی بر اثر سکته مغزی درگذشت.

 بنا بر گزارش شبکه بی بی سی ، روزنامه ایرلندی آیریش تایمز گزارش کرد که فیسک روز جمعه هفته گذشته (9 آبان ماه) به دلیل بیماری در بیمارستان سنت وینسنت دوبلین بستری شد و اندکی بعد از آن درگذشت.

این خبرنگار سرشناس انگلیسی به دلیل پوشش اخبار غرب آسیا بسیار شناخته شده بود و از دهه 1970 در این حوزه فعال بود و از منتقدان اصلی سیاست های ایالات متحده، رژیم صهیونیستی و برخی سیاست های کشورهای غربی در منطقه غرب آسیا محسوب می شد.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در سال 2005، فیسک را که به مدت بیش از پنج دهه جنگ های بالکان، غرب آسیا و آفریقای شمالی را برای روزنامه های انگلیسی پوشش خبری می داد، احتمالاً مشهورترین خبرنگار بخش خارجی در بریتانیا توصیف کرد.

این روزنامه انگلیسی در سال 1964 در میدستون شهر کنت در انگلیس به دنیا آمد و سپس تابعیت ایرلندی گرفت و خانه ای در دالکی خارج از دوبلین داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«رابرت فیسک»، خبرنگار سرشناس انگلیسی منتقد آمریکا و اسراییل درگذشت

«رابرت فیسک»، خبرنگار سرشناس انگلیسی منتقد آمریکا و اسراییل درگذشت