مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 آبان 1399 ساعت 11:252020-11-01فرهنگي

میراث فرهنگی رفته که بیاید


ستون نقاره خانه ساعت کج شده، فایبرگلاس های دور تا دور ساعت قاجاری ورآمده اند، شبستان های مسجد را هیات امنای آن به نام مرمت بازسازی می کنند، دیوارها طبله کرده و کاشی های تاریخی اش در حال افتادن اند.

- بخشی از پشت بام مسجد قاجاری الاقصی کنده شده و جای آن را اسکلت بندی قرمزرنگی گرفته که قرار بوده به حجره طلبه ها تبدیل شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این جا مسجد مشیرالسلطنه (ساعت یا الاقصی) در محله مولوی تهران است، مسجدی تاریخی که مشیرالسلطنه وزیر خزانه داری مظفرالدین شاه آن را ساخت و با نصب ساعتِ تاریخی روی نقارخانه آن به مسجد ساعت هم معروف شد، مسجدی که سال ها مانند ساعت شمس العماره عمل کرد و زنگ خواب و بیدار و کار و استراحت مردم محله مولوی بود، اما مرور زمان نه تنها ساعت را از کار انداخت که شبستان ها و دیوارهای مسجد را هم با آسیب های زیادی مواجه کرد.

در این میان کارشناسان میراث فرهنگی که سال 1384 برای ثبت ملی مسجد به این بنا وارد می شوند، با برآورد آسیب های موجود، مرمت را به زمان دیگری می سپارند و حالا 15 سال است که رفته اند تا برای مرمت این بنای قاجاری و مهم تاریخی به مسجد مشیرالسلطنه یا الاقصی یا همان ساعت برگردند و هنوز مسیرشان به خیابان مولوی، ابتدای کوچه تشکری موحد نیفتاده است! فضای داخلی شبستان مسجد که به گفته خوشکام عضو هیات امنا بد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میراث فرهنگی رفته که بیاید

میراث فرهنگی رفته که بیاید