مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 آبان 1399 ساعت 07:552020-11-01اقتصادي

پیش بینی برداشت بیش از 3 هزار تن انار از باغات پاوه


پیش بینی می شود از سطح باغات انار پاوه بیش از 3 هزار تن انار برداشت شود.

- اردشیر صفیعی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، از آغاز برداشت انار از باغات پاوه خبر داد و گفت: پیش بینی می شود بیش از 3 هزار تن انار برداشت شود.

وی زمان برداشت انار را معمولا با آغاز سرمای پاییزی و با بارش اولیه باران عنوان کرد و افزود: برداشت تا اواخر آبان ماه ادامه دارد.

رییس جهاد کشاورزی پاوه ادامه داد: سطح باغات انار شهرستان پاوه حدود 600 هکتار است که از این میزان بیش از 510 هکتار آن بارور است و بقیه آن نهال است.

  وی گفت: با توجه به عدم استفاده از سموم شیمیایی و کودهای شیمیایی در باغات پاوه، محصول باغات این شهرستان ارگانیک و طبیعی و حتی می توان گفت که پاک است.

   صفیعی اضافه کرد: اغلب انارهای موجود در پاوه از نوع انار ساوه است که انواع دیگر از جمله انارهای بانو، بومی منطقه، شیرین، مزله، نرم دانه و ترش است که نوع آخر آن برای تهیه رب انار تهیه و مصرف می شود.

وی ادامه داد: به جهت مرغوبیت این محصول ، علاوه بر آنکه به مصرف داخلی در شهرستان خواهد رسید به شهرستان ها و استان های همجوار نیز صادر خواهد شد.

صفیعی با بیان اینکه عمده مصرف این محصول به صورت تازه خوری است،  افزود: انارهای ترش، ریز و ترکیده نیز با عنوان رب انار تولید و آن هم علاوه بر مصرف در دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت بیش از 3 هزار تن انار از باغات پاوه

پیش بینی برداشت بیش از 3 هزار تن انار از باغات پاوه