مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 آبان 1399 ساعت 07:402020-11-01فرهنگي

سرامیک آینده درخشانی دارد/ تاکید بر برگزاری بینال های هنری


مدیرکل هنرهای تجسمی تاکید کرد دوسالانه ملی سرامیک پایان راه نیست بلکه آغاز راهی است تا بینال های هنری و بینال های هنرهای تجسمی در کشور شکل بگیرد و احیا شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازکرونا با حضور سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی و هیربد همت آزاد دبیر این دوسالانه برگزار شد.

سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران در فضای مجازی درباره این دوسالانه گفت: سفال و سرامیک ریشه در فرهنگ و تاریخ ما دارد که از مردمان کوچه بازار تا هنرمندان عارف و آگاه به آن دل مشغول بوده اند.

تنوع بازمانده از گذشته آثار متعدد رنگین و ارزشمند از آثار کاربردی که در خانه ها یافت می شده تا آثار زینت بخش اماکن مقدس بوده که گستره فراگیر هنر سفال و سرامیک را در زندگی جاری ایران نشان می دهد.

وی بیان کرد: نمایشگاه سفال و سرامیک که بعد از 9 سال وقفه، کار خودش را مجدداً آغاز کرده است به وضوح نشان می دهد که ایران امروز در حوزه هنرمندان به عنوان منابع انسانی هنر و به خصوص هنرمندان جوان کشور توانمند و سرمایه داری است.

حسینی با اشاره به رویکرد این دوره دوسالانه ملی سرامیک، یادآور شد: هنرمندانی که با شناخت سنت ها و ارزش هایی که در هنر کاربردی گذشته و هنرهای تزیینی برآمده از سفال و سرامیک با م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرامیک آینده درخشانی دارد/ تاکید بر برگزاری بینال های هنری

سرامیک آینده درخشانی دارد/ تاکید بر برگزاری بینال های هنری