مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 آبان 1399 ساعت 06:152020-11-01پزشكي

ساخت داروی پارکینسون از ضایعات مواد غذایی


محققان دانشگاه ملی سنگاپور روشی یافتند که با استفاده از ضایعات مواد غذایی داروی درمان بیماری پارکینسون و اسیدآمینه ضروری برای تولید کلاژن تولید کنند.

- ایسنا/خراسان رضوی محققان دانشگاه ملی سنگاپور روشی یافتند که با استفاده از ضایعات مواد غذایی داروی درمان بیماری پارکینسون و اسیدآمینه ضروری برای تولید کلاژن تولید کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفوربس، ضایعات مواد غذایی در جهان به وفور یافت می شود و فقط سالانه در ایالات متحده 80 میلیارد پوند زباله مواد غذایی تولید می شود.

اگرچه زباله های غذایی بی خطر به نظر می رسند اما عواقب زیادی برای محیط زیست دارند و موجب افزایش 6 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای می شوند.

علاوه بر این، پسماندهای غذایی، پیامدهای اقتصادی نیز به همراه دارند، در سال 2010 ضرر ناشی از اتلاف مواد غذایی 162 میلیارد دلار اعلام شد.

تصور کنید، اگر بتوانیم ضایعات محصولات موردنیاز خود را به محصولی باارزش تبدیل کنیم که سودمند باشد؛ این همان فعالیتی است که محققان دانشگاه ملی سنگاپور طی چهار سال انجام داده اند.

آنان با روشی منحصربه فرد، محصولات باارزش از ضایعات ایجاد و از نقش های کاملا متفاوت شیمی و زیست در فرآیند سنتز استفاده کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت داروی پارکینسون از ضایعات مواد غذایی

ساخت داروی پارکینسون از ضایعات مواد غذایی