مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 14:402020-10-31اقتصادي

برنامه هایی برای کنترل قیمت مصالح ساختمانی


با وجود آنکه وزارت راه و شهرسازی تامین مصالح ساختمانی طرح اقدام ملی مسکن از طریق فروش اعتباری را در دستور کار خود قرار داده، روند افزایش قیمت فولاد و مصالح، - با وجود آنکه وزارت راه و شهرسازی تامین مصالح ساختمانی طرح اقدام ملی مسکن از طریق فروش اعتباری را در دستور کار خود قرار داده، روند افزایش قیمت فولاد و مصالح، بازار ساخت و ساز را به رکود کشانده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نوسانات قیمت مصالح ساختمانی که اثر مستقیم بربازار مسکن دارد به زودی پای وزیر صمت را به کمیسیون عمران مجلس می کشاند؛ هرچند علیرضا رزم حسینی به تازگی بر مسند وزارت صنعت، معدن و تجارت تکیه زده و این در حالی است که روند رو به رشد قیمتها از حدود یک سال قبل آغاز شده است.

تغییرات مداوم نرخ مصالح ساختمانی منجر به نااطمینانی سازندگان از وضعیت آینده بازار مسکن شده است؛ تا جایی که آمار از کاهش 14 درصدی ساخت و ساز در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حکایت دارد.

در نیمه اول سال جاری 26 هزار و 648 واحد مسکونی جدید در پایتخت به مرحله ساخت رسیده که کاهش 14 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.

جدا از تاثیرگذاری نرخ ارز بر قیمت مصالح ساختمانی، به باور برخی نمایندگان مجلس عرضه فولاد و مصالح در بورس به رشد قیمت این کالاها دامن می زند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه هایی برای کنترل قیمت مصالح ساختمانی

برنامه هایی برای کنترل قیمت مصالح ساختمانی