مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 12:502020-10-31سياسي

بازخوانی واکنش تشکل های اقتصادی نسبت به لایحه تجارت/ مجلس یازدهم چه خواهد کرد؟


بررسی واکنش تشکل های اقتصادی نسبت به لایحه تجارت در مجلس دهم نشان می دهد که انتقادات این تشکل ها فراتر از انتقادات شکلی بوده و ضرورت دارد مجلس یازدهم ضمن مسکوت گذاشتن این لایحه، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، لایحه تجارت در مجلس دهم در دستور کار مجلس قرار گرفت و سه دفتر از پنج دفتر آن به تصویب رسید و به شورای نگهبان ارسال شد اما از آن جایی که متن لایحه تجارتی که در مجلس مصوب شد نسبت به متن لایحه ای دولت ارسال کرده بود، دچار تغییرات شکلی شده بود، شورای نگهبان ایراد اصل 74 را بر این لایحه وارد دانست و بدون بررسی محتوایی لایحه تجارت نسبت به ارجاع لایحه به مجلس اقدام نمود.

هادی طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان درباره این موضوع گفت: لایحه تجارت یک لایحه کاملی است که چند باب دارد که مجلس اخیراً تنها بخشی از آن را به شورای نگهبان فرستاد؛ یعنی، چون این لایحه حجم بالایی داشت و تنها بخشی از آن در مجلس تصویب شده بود، به صورت کامل به شورای نگهبان نیز فرستاده نشد.

اعضای شورای نگهبان معتقدند که طبق اصل 74 قانون اساسی، لایحه باید کامل به شورای نگهبان فرستاده شود و خیلی وارد محتوای این لایحه نشدند .

*مجمع کارآفرینان ایران: لایحه تجارت ریسک مبادلات اقتصادی را افزایش می دهد شورای نگهبان در حالی با اتکا به ایرادات شکلی لایحه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازخوانی واکنش تشکل های اقتصادی نسبت به لایحه تجارت/ مجلس یازدهم چه خواهد کرد؟

بازخوانی واکنش تشکل های اقتصادی نسبت به لایحه تجارت/ مجلس یازدهم چه خواهد کرد؟