مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 09:352020-10-31اقتصادي

شهرهای انسانی به جای ناکجا شهرها


یک پژوهشگر و دکتری برنامه ریزی شهری با بیان این که شهر با انسان هایش، شهر می شود نه با خیابان ها و اتومبیل هایش، شهرهای آینده را شهرهایی با فضاهای باز برای گفتگو، - ایسنا/یزد یک پژوهشگر و دکتری برنامه ریزی شهری با بیان این که شهر با انسان هایش، شهر می شود نه با خیابان ها و اتومبیل هایش، شهرهای آینده را شهرهایی با فضاهای باز برای گفتگو، پیاده محور و انسانی خواند.

31 اکتبر هر سال به نام روز جهانی شهرها نام گذاری شده است؛ البته موضوع عام روز جهانی شهرها، شهر بهتر، زندگی بهتر است اما همه ساله موضوعی که موفقیت های شهری شدن یا چالش های ناشی از آن را منعکس کند نیز ذیل این موضوع انتخاب می شود.

ابوالفضل رزم آور پژوهشگر حوزه شهری به همین بهانه در گفت وگو با خبرنگار ایسنا شهرها را مهمترین کنشگرانی دانست که هم تاثیرگذارند و هم تاثیرپذیرند.

وی افزود: بدیهی ترین امر در شهر، رابطه انسان و محیط است چرا که انسان برای تامین مایحتاج خود، محیط را دست کاری می کند و سپس، این محیط است که تاثیر خود را بر انسان القا می کند به عبارتی انسان هر کاری کند، به خودش باز می گردد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اندازه فضای عملکرد انسان بر اساس نظریات فلاسفه، شهرسازان و جغرافی دانان متفاوت است، مثلاً افلاطون معتقد است اندازه شهر نه باید خیلی بزرگ باشد و نه آن قدر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرهای انسانی به جای ناکجا شهرها

شهرهای انسانی به جای ناکجا شهرها