مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 09:252020-10-31اجتماعي

پایان مرحله نخست مرمت مناره مسجد جامع تاریخی نطنز


رییس اداره میراث فرهنگی نطنز از پایان یافتن مرحله نخست عملیات مرمت و استحکام بخشی مناره مسجد جامع تاریخی نطنز خبر داد.

- ایسنا/اصفهان رییس اداره میراث فرهنگی نطنز از پایان یافتن مرحله نخست عملیات مرمت و استحکام بخشی مناره مسجد جامع تاریخی نطنز خبر داد.

حسین یزدانمهر در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: نخستین مرحله از عملیات مرمت و استحکام بخشی مناره مسجد جامع نطنز که بر اثر عوامل شدید جوی تخریب شده بود، به پایان رسید.

وی افزود: پس از بررسی تیم کارشناسی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و تخصیص اعتبارات لازم، در مرحله نخست طرح مرمت مناره تدوین و در ابتدای سال جاری تایید شد.

رییس اداره میراث فرهنگی نطنز گفت: قسمتی از بدنه مقرنس جبهه شمالی (قطاربندی) مناره مجموعه تاریخی مسجد جامع و بقعه شیخ عبدالصمد از شاهکارهای هنری قرن هفتم هجری قمری یا عصر ایلخانی است که بر اثر بارش های شدید باران و تگرگ در اواخر سال گذشته دچار آسیب شد.

وی تصریح کرد: این مناره با ارتفاعی بیش از 37 متر با سبک جالب تزیینات کاشی کاری مقرنس و تلفیق آجر و کاشی همراه با نام مقدس حضرت محمد(ص) و نام های الهی که دور تا دور این مناره تزیین شده و همچنین کتیبه پهن و فیروزه ای در مجموعه تاریخی مسجد جامع نطنز و بقعه شیخ عبدالصمد به عنوان یک اثر منحصرب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان مرحله نخست مرمت مناره مسجد جامع تاریخی نطنز

پایان مرحله نخست مرمت مناره مسجد جامع تاریخی نطنز