مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 07:102020-10-31پزشكي

پوکی استخوان در خانم ها شایع تر است


پوکی استخوان در خانم ها شایع تر است زیرا تغییرات هورمونی که بعد از یائسگی در خانم ها رخ می دهد، موجب افزایش پوکی استخوان می شود و داروهایی نیز در خانم ها استفاده می شود که این روند را افزایش می دهد.

- ایسنا/کرمان یک فوق تخصص روماتولوژی گفت: پوکی استخوان در خانم ها شایع تر است زیرا تغییرات هورمونی که بعد از یائسگی در خانم ها رخ می دهد، موجب افزایش پوکی استخوان می شود و داروهایی نیز در خانم ها استفاده می شود که این روند را افزایش می دهد.

دکتر سیدمحمد حسینیان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: پوکی استخوان اختلال اسکلتی است که بیشتر در دوران کهنسالی اتفاق می افتد و استحکام استخوان کاهش می یابد و بدون اینکه علت مهمی داشته باشد فرد دچار آسیب و شکستگی می شود.

وی افزود: زمانی که برداشت استخوان بیش از ساخت باشد، فرد دچار پوکی استخوان می شود و یکی از مهم ترین علت های پوکی استخوان شیوه زندگی، ورزش نکردن، فعالیت نامناسب است و استفاده از سیگار و الکل نیز نقش زیادی دارد.

حسینیان با اشاره به اینکه سن افراد یکی از مهم ترین فاکتورهای خطر است، تصریح کرد: تا قبل از 30 سالگی ذخیره استخوانی رو به افزایش است و بعد از 30 سالگی تخریب بیش از ساخت می شود و در خانم ها بعد از دوران یائسگی این روند شدید می شود و پوکی استخوان در خانم ها بیشتر است اما به این معن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوکی استخوان در خانم ها شایع تر است

پوکی استخوان در خانم ها شایع تر است