مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 06:352020-10-31اقتصادي

بهترین شرایط را برای توسعه کشت طلای سرخ در کرمانشاه داریم


رییس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: براساس آزمایشات و تحقیقات انجام شده، بهترین شرایط را برای کشت زعفران در استان داریم.

- بهترین شرایط را برای توسعه کشت "طلای سرخ" در کرمانشاه داریم ایسنا/کرمانشاه رییس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: براساس آزمایشات و تحقیقات انجام شده، بهترین شرایط را برای کشت زعفران در استان داریم.

دکتر علی بهشتی آل آقا در گفت و گو با ایسنا، زعفران را گیاهی استراتژیک خواند و اظهارکرد: از حدود یک دهه قبل و با توجه به روند تغییرات اقلیمی که شاهد آن بودیم، تلاش هایی برای تغییر الگوی کشت در کرمانشاه انجام گرفت.

وی تصریح کرد: یکی از کشت هایی که برای استان در نظر گرفته شد و آن را سازگار با تغییر اقلیم استان می دانستند، کشت زعفران بود.

برای همین از اواخر دهه هشتاد بود که تحقیقات وسیعی در حوزه کشت زعفران در استان شروع شد.

رییس پردیس کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه اضافه کرد: نتایج تحقیقات حاکی از آن بود که کشت زعفران باتوجه به شرایط اقلیمی استان، کشت مناسبی است که علاوه بر نیاز کمی که به آب دارد، در زمین های دیم هم قابل کشت است.

وی تصریح کرد: براین اساس، کشت این محصول در استان آغاز شد و از آنجایی که به صرفه بود، کشاورزان هم استقبال خوبی از آن کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهترین شرایط را برای توسعه کشت طلای سرخ در کرمانشاه داریم

بهترین شرایط را برای توسعه کشت طلای سرخ در کرمانشاه داریم