مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 06:252020-10-31سياسي

افتتاح فاز نخست مترو قم در اوایل سال 1400


شهردار قم با بیان این که مهم ترین مشکل مترو قم تأمین واگن های آن است گفت: اگر این مشکل حل شود فاز نخست مترو را تا پایان سه ماهه نخست سال 1400 افتتاح می کنیم.

- سید مرتضی سقاییان نژاد در گفتگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برخی محدودیت های ایجاد شده در روند پروژه قطار شهری قم بیان کرد: بر اساس نظر شورای عالی فنی، روند فیزیکی و تجهیزاتی فاز نخست این طرح یعنی زیرساخت ها و اجزای عُمرانی به طول 5.

2 کیلومتر، تا پایان سال جاری آماده می شود و افتتاح نهایی منوط به تأمین واگن ها خواهد بود.

وی با بیان این که مهم ترین مشکل فعلی این پروژه تأمین واگن های آن است افزود: کار در بخش های دیگر به خوبی پیش می رود و البته درباره بحث تأمین واگن هم در حال مذاکره با برخی شرکت ها و نامه نگاری با وزارت کشور برای حل این مُعضل هستیم که امیدواریم به نتیجه برسد.

شهردار قم ادامه داد: مترو قم مشکل مالی ندارد و پیش بینی های لازم برای تحقق 40 درصد بودجه پیمانکار از مسیر غیرنقدی تملّکات و 60 درصد هم به شیوه نقدی اتخاذ شده و همچنان که اشاره شد مهم ترین مشکل فعلی ما بحث تأمین واگن برای راه اندازی نهایی فاز نخست قطار شهری قم است.

  پارکینگ شهید کاظمی (ره) و ایجاد برخی امیدواری ها پرسش دیگر خبرنگار فارس از شهردار قم درباره پروژه متوقف مانده  پارکینگ شهید کاظمی (ره)، حد ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح فاز نخست مترو قم در اوایل سال 1400

افتتاح فاز نخست مترو قم در اوایل سال 1400