مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 آبان 1399 ساعت 09:152020-10-30اقتصادي

علت رسوب برنج های وارداتی در گمرک/بانک مرکزی توضیح داد


بانک مرکزی علت اصلی رسوب برنج‌های وارداتی در گمرکها و بنادر کشور را ترخیص درصدی کالا توسط گمرک، بدون داشتن تخصیص ارز و کد رهگیری برای ثبت‌ سفارش مرتبط با آنها اعلام کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در پی انتشار اخباری در خصوص احتمال فاسد شدن 200 هزار تن برنج وارداتی در گمرکها و بنادر کشور، بانک مرکزی توضیحاتی به شرح زیر ارائه کرد: «ستاد اقتصادی دولت کالای برنج را در سال جاری از سبد کالاهای مشمول ارز با نرخ ترجیحی خارج کرد و در گروه کالاهای اساسی با نرخ نیمایی قرار داد.

برهمین اساس، در حال حاضر تمام کالاهای برنج موجود در گمرکها که واردکننده متقاضی ارز با «نرخ نیمایی» باشد، براساس فهرست اعلامی وزارت صمت، دارای تخصیص ارز از بانک مرکزی هستند؛ لذا از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 500 میلیون دلار بابت واردات برنج به نرخ نیمایی تأمین ارز شده است.

با این وجود، برنج‌های رسوبی موضوع گزارش‌های چند روز اخیر، مربوط به مواردی است که واردکننده متقاضی ارز با نرخ ترجیحی (4200 تومانی) است.

همان گونه که در ابتدا نیز اشاره شد، در سال جاری هیچ محلی به منظور تأمین ارز برنج با نرخ یاد شده از سوی دولت به بانک مرکزی اعلام نشده است.

یادآور می‌شود، در سفر اخیر معاون اول رییس جمهوری به بندرعباس، با در نظر گرفتن تمهیداتی خاص، مجوز تخصیص ارز با نر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت رسوب برنج های وارداتی در گمرک/بانک مرکزی توضیح داد

علت رسوب برنج های وارداتی در گمرک/بانک مرکزی توضیح داد