مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آبان 1399 ساعت 10:202020-10-29سياسي

واکنش های به حق مردم و لغو مصوبه خلاف قانون شهرداری تهران


شهرداری تهران به علت مطالبات معوقه خود از دولت همچنین خسارات ناشی از شرایط کرونا، متضرر گشته است لکن استناد شورای اسلامی شهر تهران به مصوبه «بودجه 1399 شهرداری تهران» خلاف قانون بوده و واکنش های به حق مردم منجر به لغو آن شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تهران، فاطمه اسلامی دانش آموخته حقوق در یادداشتی با توجه به افزایش هزینه های حمل ونقل عمومی توسط شهرداری تهران با تصویب شورای شهر تهران که بدون هیچ نوع پشتوانه قانونی بوده و به علت مخالفت های اجتماعی مجبور به لغو مصوبه شد، به این موضوع و اهمیت افزایش کنش های اجتماعی برای احقاق حقوق شهروندی پرداخته است: در پی شیوع ویروس کرونا در چند ماه اخیر و افزایش انتقال آن در اثر تعاملات اجتماعی و لزوم احتیاط مردم، استفاده از حمل ونقل عمومی کاهش چشمگیری نسبت به زمان معمول پیدا کرد.

اشخاص برای رفت وآمدهای خود به جایگزین های دیگری مانند خودرو شخصی روی آوردند.

از جهتی دیگر تعطیلی دانشگاه ها و برخی مراکز خصوصی و تغییر روند کاری از نوع حضوری به مجازی و دورکاری، موجب عدم استفاده برخی مردم از این دست وسایل شد.

کاهش تقاضای حمل ونقل عمومی از یک طرف و افزایش هزینه هایی مانند استفاده از مواد ضدعفونی کننده و پایش سلامت کارکنان حمل ونقل عمومی از جهتی دیگر، ضرر مالی قابل توجهی را متوجه نهاد شهردا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش های به حق مردم و لغو مصوبه خلاف قانون شهرداری تهران

واکنش های به حق مردم و لغو مصوبه خلاف قانون شهرداری تهران