مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آبان 1399 ساعت 10:102020-10-29سياسي

حبیب الله بیگناه از دنیا رفت


از دنیا رفت.

- جی پلاس ، جلیل فخرایی گفت: استاد حبیب الله بیگناه دیروز (چهارشنبه، هفتم آبان ماه) در بیمارستان امام رضای مشهد بر اثر سکته مغزی دار فانی را وداع گفت و شعر خراسان را تنهاتر گذاشت.

ایسنا نوشت؛ او در معرفی این شاعر بیان کرد: حبیب الله بیگناه در شهریور 1318 در بجنورد به دنیا آمد.

نوجوانی اش در تب وتاب رخدادهای سیاسی زمانه اش گذشت و سال های جوانی و دوران دبیرستان را به مشهد آمد و به این واسطه با بزرگان ادبیات خراسان و مشهد آشنا شد و بسیار زود به محفل و هم نشینی نام آورانی چون مهدی اخوان ثالث، محمد قهرمان و محمدرضا شفیعی کدکنی پا گذاشت.

تحصیلات دانشگاهی را در دانشکده ادبیات فردوسی مشهد پی گرفت و این سرچشمه بهره مندی از مکتب بزرگانی نظیر زنده یاد دکتر فیاض بود.

فخرایی افزود: او از همان آغاز بر پایه کنجکاوی درونی و جست وجوگری ویژه اش در لابه لای صفحات و اوراق کتاب های ادبی و یا به فراست از میان گفته ها و نقل قدما به جمع آوری رباعی های تاریخ ادبیات برخاست که پس از سال ها ویرایش و تطبیق نسخ، مجموعه گران قدری از هزار سال رباعی سرایی فارسی را در کتابی به نام چهارگانی منتشر کرد.

او در ادامه گفت: بیگناه در احوالات شیدایی خویش پیاپی دست به سرایش شعرهایی بیشتر در قالب غزل می زد که اکثر آن ها هنوز لابه لای اوراق و دفترهای پراکنده او


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حبیب الله بیگناه از دنیا رفت

حبیب الله بیگناه از دنیا رفت