مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آبان 1399 ساعت 09:302020-10-29سياسي

«بولحسن» یادآور رشادت های مردانه رزمندگان در دفاع مقدس+تصاویر


کردستان یکی از استان های مرزی ایران است که در دفاع مقدس درگیر مستقیم جنگ بود و عملیات های زیادی برای مقابله با دشمن بعث در این استان مرزی صورت گرفت، - خبرگزاری فارس استان کردستان/شیرین مرادی؛ کیلومترها راه در پیش داریم، مسیر بانه را به دنبال سوژه ای از نوع ایثار و گذشت در پیش می گیریم مسیری که ما را به تاریخ پرافتخار هشت سال دفاع مقدس پیوند می زند، بانه از شهرهای کردستان در 270 کیلومتری سنندج در 20 کیلومتری مرز ایران و عراق قرار دارد.

  مقصد اصلی مان یادمان بوالحسن است، یادمانی در روستایی با همین نام و نشان در 27 کیلومتری غرب شهر بانه و 12 کیلومتری رودخانه مرزی چومان و در دامنه کوه کاگر، پس از حرکت از بانه به سمت سردشت و گذشتن از گردنه زروار به یک سه راهی می رسیم که به طرف منطقه بوالحسن می رود.

بوالحسن در عملیات کربلای 10 یکی از معبرهای حرکت رزمندگان برای عملیات در مناطق مرزی و عمق خاک عراق بود و در اغلب عملیات های برون مرزی انجام گرفته در ارتفاعات ماووت عراق، رزمندگان اسلام با عبور از این ناحیه و گذر از رودخانه چومان توانستند به نقاط هدف دسترسی پیدا کنند.

عملیات فتح 1، فتح 5،کربلای 10، بیت المقدس 3 و بیت المقدس 6 از جمله عملیات های انجام شده در این منطقه بوده است؛ آنجا که هنوز بوی ایثار می دهد و رنگ اخلاص در گوشه گوشه آن چشمانمان ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بولحسن» یادآور رشادت های مردانه رزمندگان در دفاع مقدس+تصاویر

«بولحسن» یادآور رشادت های مردانه رزمندگان در دفاع مقدس+تصاویر