مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 14:402020-10-28بين الملل

ایران حمله موشکی به شهر برده جمهوری آذربایجان را محکوم کرد


ایران حمله موشکی به شهر برده جمهوری آذربایجان را محکوم کرد سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان حمله موشکی امروز ( چهارشنبه ) به شهر برده این کشور را به شدت محکوم کرد .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ بر اثر حمله موشکی امروز نیروهای ارمنستان به شهر برده جمهوری آذربایجان واقع در 305 کیلومتری جنوب –غرب باکو 21 نفر از ساکنان غیر نظامی این شهر جان باخته و 70 نفر دیگر نیز مجروح شدند .

در گزارش سفارت جمهوری اسلامی ایران در این رابطه آمده است : طبق قوانین بین المللی حمله به شهرها و افراد بی گناه جنایت جنگی بهن شمار می رود و باید بلافاصله پایان یابد .

سفارت جمهوری اسلامی ایران سهیم درد و اندوه خانواده های افراد جان باحته این حادثه شده و برای مجروحین آرزوی شفای عاجل کرد.

روز یکشنبه ششم مهرماه جاری درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور از سر گرفته شد و دو طرف همدیگر را آغاز گر حمله عنوان کردند.

پس از درگیری‌های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیرماه) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی از هر دو طرف شد، جنگ لفظی و برخی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش‌بینی کرده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران حمله موشکی به شهر برده جمهوری آذربایجان را محکوم کرد

ایران حمله موشکی به شهر برده جمهوری آذربایجان را محکوم کرد