مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 09:452020-10-28پزشكي

نابودی با یک قرص کوچک کشنده!


رییس دفتر مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با برشمردن عوارض قرص برنج نسبت به خطرات و کشندگی آن هشدار داد.

- سهیل افرازی با بیان اینکه مسمومیت با قرص برنج عوارض جبران ناپذیری دارد، اظهار کرد: یک گروه از عوامل دفع آفات که به علت اثربخشی زیاد و قیمت ارزان به عنوان جونده کش در برخی از کشورهای جهان، از جمله ایران مورداستفاده قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: این گروه شامل فسفیدهای فلزی مانند فسفید آلومینیوم، فسفید روی، فسفید کلسیم و فسفید منیزیوم هستند که استفاده نادرست از این سموم می تواند منجر به بروز انواع مسمومیت های حاد و مزمن در انسان و یا بروز آلودگی های زیست محیطی و نابودی گونه های گیاهی و جانوری مفید شود.

افرازی بیان کرد: فسفیدهای فلزی به عنوان عوامل آفت کش معمولاً به اشکال مختلفی مانند قرص، پودر، بلانکت و طعمه تهیه و مورداستفاده قرار می گیرند که در اثر تماس این ترکیبات با رطوبت موجود در هوا یا محصولات کشاورزی، گاز فسفین آزاد می شود که گازی بسیار سمی است.

وی افزود: این گاز حتی در غلظت های پایین کشنده بوده و به همین دلیل فسفید آلومینیوم برای کنترل و از بین بردن حشرات و آفات انباری محصولاتی مانند خرما برنج و غلات در سوله ها مورداستفاده قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نابودی با یک قرص کوچک کشنده!

نابودی با یک قرص کوچک کشنده!