مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 08:502020-10-28دانش

شرایط جدید صدور مجوز رشته-گرایش ابلاغ شد


با تصویب شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی «راهبرد اخذ مجوز رشـته - گرایش توسط دانشـگاهها و مؤسسات آموزش عالی» از سوی معاون آموزشی وزارت علوم، به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی ابلاغ شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، با تصویب شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی «راهبرد اخذ مجوز رشته - گرایش توسط دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی» از سوی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ابلاغ شد.

این مصوبه از سال 1400 مبنای بررسی درخواست‌ها و تصمیم گیری خواهد بود.

در ابلاغیه دکتر علی خاکی صدیق به رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی چنین آمده است: برنامه راهبردی دانشگاه / مؤسسه لازم است مشتمل بر طرح توجیهی، پیش بینی رشته- گرایش‌های قابل حذف و ایجاد در یک دوره پنج ساله مبتنی بر مأموریت مصوب، نیازهای محلی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی برحسب مورد، اسناد بالادستی و برنامه‌های توسعه به ویژه ماده 66 برنامه ششم توسعه و مصوبات ستاد آمایش آموزش عالی طراحی و تدوین شود.

برنامه راهبردی دانشگاه / مؤسسه همچنین باید متضمن برنامه توسعه و تحدید رشته - گرایش‌ها با تأکید بر حذف یا تغییر ماهوی رشته‌های کم متقاضی، در نظر گرفتن ظرفیت دانشجویی، وضعیت کمی و کیفی اعضای هیئت علمی مرتبط با رشته‌های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط جدید صدور مجوز رشته-گرایش ابلاغ شد

شرایط جدید صدور مجوز رشته-گرایش ابلاغ شد