مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 08:252020-10-28اقتصادي

نهاد تخصصی صادرات تشکیل شود/ آشفته بازار صادرات سامان یابد


کارشناس مسائل اقتصادی استان مرکزی خواستار تشکیل نهاد تخصصی و تولیدکننده صادرات محور به منظور ساماندهی آشفته بازار صادرات و جلوگیری از صادرات فله ای شد.

-  فرهاد بهادری در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: اقتصاد بدون نفت یکی از اولویت های ملی است که تحقق آن در گرو مطالعات و آسیب شناسی شکست ها در این حوزه و توجه به برنامه ریزی و مکانیزه و تخصصی کردن این حوزه است تا علاوه بر تامین و حفظ تعادل در بازار داخل بتوان حضوری موفق و پایدار در بازار سایر کشورها داشت و محصولاتی نیز صادر کرد که مزیت اقتصادی و ظرفیت صادراتی داشته باشد.

وی تصریح کرد: متاسفانه با گذشت چندین دهه تجربه صادرات و ده ها سمینار و کلاس های درسی و دانشگاهی در این خصوص و حتی تشکیل نهاد صادراتی، اصناف، وزارتخانه های تجارت و کشاورزی در کشور هنوز نتوانسته ایم مدل و برنامه جامع برای توسعه این کسب و کار بصورت مکانیزه و نظاممند سازماندهی کنیم و همه ساله و بارها شاهد بحران ها و شوک های قیمتی و کمبود  در جامعه در این خصوص و تغییر سیاست ها هستیم.

   کارشناس مسائل اقتصادی استان مرکزی افزود: هنوز پس از سال ها تجربه مدلی برای صادرات نهاده های کشاورزی و دامی و سایر زمینه ها نداریم و هر از چند گاهی با دستور یا مجوزی  بصورت گله ای صادرات انجام شده و دلالان (نه تاجران خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نهاد تخصصی صادرات تشکیل شود/ آشفته بازار صادرات سامان یابد

نهاد تخصصی صادرات تشکیل شود/ آشفته بازار صادرات سامان یابد