مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 07:552020-10-28بين الملل

هشدار درباره رشد جریان سلفی در منطقه کردستان عراق


یک تحلیلگر کُردی دلیل رشد جریان سلفی در منطقه کردستان عراق را روابط «مسعود بارزانی» با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و پول پاشی آنها دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سالار تاوکوزی تحلیلگر کُردی، دلیل تقویت جریان سلفی در منطقه کردستان عراق را به روابط مسعود بارزانی رییس حزب دموکرات کردستان و رییس پیشین این منطقه با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و تاثیر پول این کشورها مرتبط دانست.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه ، تصریح کرد: حاکمیت فاسد در منطقه کردستان می خواهد ذهن جوانان را از فساد و ناکامی های خود منحرف سازد و به همین دلیل از توسعه و گسترش فعالیت گروه های افراطی دینی و مساجد جریان سلفی که در آن به جوانان افکار افراطی آموزش داده می شود، غفلت می کند.

این تحلیلگر کُرد می گوید: رابطه دولت منطقه کردستان و احزاب حاکم با کشورهای حاشیه خلیج [فارس]، نقشی مهمی در عدم مقابله با این افراطی ها و ممانعت از گسترش آنها و تاثیراتشان بر جوانان دارد.

وی افزود که در پشت پرده گسترش مساجد جریان سلفی در شهرهای مختلف منطقه کردستان طی سالهای اخیر، پولهای کشورهای حاشیه خلیج فارس قرار دارد.

به ویژه که کُردها به ذات مذهبی میانه و متعادل معروفند و افکار افراطی برای آنها عجیب می نماید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار درباره رشد جریان سلفی در منطقه کردستان عراق

هشدار درباره رشد جریان سلفی در منطقه کردستان عراق