مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 07:402020-10-28پزشكي

کدام ورزشکاران می توانند مکمل های ورزشی مصرف کنند؟


یک کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی با تاکید براینکه ورزشکاران مبتدی به هیچ عنوان نیازی به مصرف مکمل های ورزشی ندارند، گفت: ورزشکاران حرفه ای نیز تنها با دستور پزشک متخصص و رعایت کردن اصولی مجاز به مصرف مکمل ها هستند.

- ایسنا/کرمانشاه یک کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی با تاکید براینکه ورزشکاران مبتدی به هیچ عنوان نیازی به مصرف مکمل های ورزشی ندارند، گفت: ورزشکاران حرفه ای نیز تنها با دستور پزشک متخصص و رعایت کردن اصولی مجاز به مصرف مکمل ها هستند.

روح الله فریادی در گفت و گو با ایسنا، مکمل ها را بهبود دهنده کارایی و عملکرد ورزشکاران خواند و اظهار کرد: گاها برخی ورزشکاران حرفه ای به واسطه فعالیت های شدید بدنی که دارند از مکمل های ورزشی برای تکمیل برنامه غذایی خود استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: اگر ورزشکاری نتواند از طریق وعده های غذایی نیاز بدن خود را تامین کند می تواند از مکمل های ورزشی تایید شده توسط وزارت بهداشت استفاده کند.

این کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی با بیان اینکه مکمل های ورزشی عموما به دو نوع غذایی و استروییدی تقسیم می شوند، گفت: مکمل های استروییدی مکمل هایی مضر برای بدن ورزشکاران هستند و حتی سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ هم مصرف این نوع از مکمل ها را برای ورزشکاران ممنوع کرده و اگر ورزشکاری در مسابقات بین الملل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام ورزشکاران می توانند مکمل های ورزشی مصرف کنند؟

کدام ورزشکاران می توانند مکمل های ورزشی مصرف کنند؟