مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 14:002020-10-27سياسي

رمزنگاری کوانتومی سدی محکم دربرابر حملات سایبری دشمن


فاز دوم پروژه رمزنگاری کوانتومی فضای آزاد که از فن آوری های بسیار پیشرفته در جهان محسوب می شود، با همکاری سازمان انرژی اتمی و شرکت مخابرات از روز گذشته در کشور آغاز شد.

- "رمزنگاری کوانتومی" سدی محکم دربرابر حملات سایبری دشمن فاز دوم پروژه رمزنگاری کوانتومی فضای آزاد که از فن آوری های بسیار پیشرفته در جهان محسوب می شود، با همکاری سازمان انرژی اتمی و شرکت مخابرات از روز گذشته در کشور آغاز شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنا بر اعلام سازمان انرژی اتمی ایران فاز اول این پروژه با موفقیت در فاصله 300 متری انجام و عملیاتی شده است و اکنون فاز دوم این پروژه با محوریت ارسال فوتون های در هم تنیده و رمزنگاری کوانتومی بین پردیس مرکزی سازمان انرژی اتمی (شهید شهریاری) و تراز مخابراتی رأس برج میلاد در حال انجام است.

آنچه در این پروژه پیچیده انجام می گیرد این است که به جای ارسال سیگنال برای مخابرات از درهم تنیدگی فوتون استفاده می شود.

این کار باعث می شود که دیگر برای ارسال پیام به رمزنگاری نیاز نباشد، به عبارتی با این کار شکستن و کشف پیام های مخابراتی برای دشمن به هیچ وجه ممکن نیست.

قبلا این آزمایش در محیط آزمایشگاهی در فاصله 300 متری انجام شده است و اکنون در فاصله ای قابل توجه یعنی از محل قرار گرفتن سازمان انرژی اتمی در امیرآباد شمالی تا برج میل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رمزنگاری کوانتومی سدی محکم دربرابر حملات سایبری دشمن

رمزنگاری کوانتومی سدی محکم دربرابر حملات سایبری دشمن