مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 10:152020-10-27اقتصادي

باغ های «تفریجان» در حال نابودی است!


مشکل عدیده در این روستا مربوط به فاضلاب و آب کشاورزی یا همان حق آبه روستا است.

- ایسنا/همدان دهیار روستای تفریجان همدان گفت: مشکل عدیده در این روستا مربوط به فاضلاب و آب کشاورزی یا همان حق آبه روستا است.

علی فخاری واحد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه آب کشاورزی روستا از کوه سرچشمه می گیرد، اظهار کرد: به علت وجود مشکلات حق آبه باغات تفریجان در حال از بین رفتن هستند و باعث مهاجرت هایی در سنوات گذشته شده اند همچنین روستا را از حالت روستا بودن درآورده و از تولیدکنندگی به مصرف گرایی تبدیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه شغل اهالی روستا باغداری است، بیان کرد: در حال حاضر به علت کم بودن آب و ضایع شدن حق اهالی مشکل اشتغال نیز در روستا وجود دارد، این قضیه از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شد، اگر استخر آب روستا تکمیل شود می توان امیدی به روستا بودن داشت چراکه آب در آن ذخیره و در تابستان استفاده می شود.

فخاری واحد تصریح کرد: در روستای تفریجان باغات انگوری وجود دارد که محصول آن زبانزد خاص و عام است، قبلاً خربزه تفریجان در ایران معروف بود اما در حال حاضر به علت استفاده از کودهای شیمیایی از بین رفته است.

وی با بیان اینکه روستا 700 خانوار و حدود 2200 نفر جمعیت دارد، گفت: در گذشته جمعیت روستا بیشتر بود متأسفانه بی توجهی به روستاها باعث مهاجرت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باغ های «تفریجان» در حال نابودی است!

باغ های «تفریجان» در حال نابودی است!