مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 09:152020-10-27اقتصادي

مراوده گمرکی با 52 کشور در اوج تحریم/ 4 شریک تجاری اصلی سمنان


مدیرکل گمرک استان سمنان از مراودات تجاری و گمرکی این استان با 52 کشور جهان در 6 ماه اخیر خبر داد و گفت: صادرات استان در این مدت به 37 کشور و واردات استان عمدتا از 15 کشور جهان بوده است.

- ایسنا/سمنان مدیرکل گمرک استان سمنان از مراودات تجاری و گمرکی این استان با 52 کشور جهان در 6 ماه اخیر خبر داد و گفت: صادرات استان در این مدت به 37 کشور و واردات استان عمدتا از 15 کشور جهان بوده است.

علی سعدالدین 6 آبان ماه با بیان اینکه 82 درصد صادرات استان به چهار کشور بوده اظهار کرد: چهار کشور افغانستان، عراق، ترکیه و امارات اصلی ترین شرکای تجاری استان در حوزه صادرات بودند.

وی با اشاره به حجم صادرات این استان ادامه داد: در 6 ماهه نخست امسال116 هزار تن کالا از مبدا استان سمنان به نقاط مختلف جهان صادر شده است که از نظر وزنی این میزان کالای صادراتی به نسبت مدت مشابه سال گذشته 9 درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: ارزش کالاهای صادراتی از مبدا استان سمنان به نقاط مختلف جهان در 6 ماهه نخست امسال 120 میلیون و 400 هزار دلار بود که از نظر ارزی ارزش این کالاهای صادراتی هشت درصد به نسبت مدت مشابه سال 98 افزایش یافته است .

مدیرکل گمرک استان سمنان افزود: به منظور صادرات این حجم از کالا از مبدا استان سمنان یک هزار و 673 اظهارنامه در اداره کل گمرک استان سمنان صادر شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراوده گمرکی با 52 کشور در اوج تحریم/ 4 شریک تجاری اصلی سمنان

مراوده گمرکی با 52 کشور در اوج تحریم/ 4 شریک تجاری اصلی سمنان