مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 09:052020-10-27اقتصادي

پژوهشگاه فضایی ایران موفق به توسعه مدارعملیاتی ماهواره شد


معاون طراحی و تضمین ماموریت پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه موتورآرش برای ارتقاءمداری ماهواره نقش اصلی دارد،گفت: این پژوهشگاه با دستیابی به فناوری شکل دهی تیتانیوم و افزایش سوخت جرم خشک موفق به توسعه مدار عملیاتی ماهواره شد.

- علی جعفرصالحی معاون طراحی و تضمین ماموریت پژوهشگاه فضایی ایران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه در بلوک انتقال مداری برای ارتقاء مدار عملیاتی ماهواره محرک اصلی موتور با سوخت جامد آرش است گفت: موتور فضایی آرش در چند مدل مختلف طراحی و ساخته شده است که در خدمت انتقال مداری ماهواره خواهد بود.

در این موتور فضایی برای افزایش نسبت سوخت به وزن خشک موتور، از بدنه تیتانیوم در موتور استفاده کردیم که برای اولین مرتبه است که شاهد چنین اتفاقی در حوزه فضایی هستیم.

* در بلوک انتقال مداری ماهواره یکی از موتورهای اصلی که نقش محرک را انجام می دهدموتور سوخت جامد آرش است وی افزود: در بلوک انتقال مداری ماهواره یکی از موتورهای اصلی که نقش محرک را انجام می دهدموتور سوخت جامد آرش است که 2 فناوری به صورت ویژه در این بلوکانتقال مداری اتفاق افتاده است که می توان به فناوری شکل دهی تیتانیوم و افزایش سوخت جرم خشک اشاره کرد که باعث توسعه در بلوک انتقال مداری ماهواره شده است از ط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهشگاه فضایی ایران موفق به توسعه مدارعملیاتی ماهواره شد

پژوهشگاه فضایی ایران موفق به توسعه مدارعملیاتی ماهواره شد