مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 07:202020-10-27اقتصادي

آغاز برداشت طلای سرخ از مزارع زرند/برندسازی مطالبه زعفران کاران


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند با اشاره به آغاز برداشت زعفران در این شهرستان گفت: در سال جاری پیش بینی می شود بیش از یک و نیم تن زعفران از مزارع این شهرستان برداشت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زرند، رضا محمدی اظهار داشت: 410 هکتار از اراضی این شهرستان زیرکشت زعفران است و متوسط برداشت در هر هکتار  3و نیم تا 4 کیلوگرم  است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند با اشاره به آغاز برداشت زعفران در شهرستان گفت: با افزایش 30 هکتاری در سال جاری، پیش بینی می شود امسال بیش از یک و نیم تن زعفران از مزارع این شهرستان برداشت شود.

علی صادق زاده فرماندار زرند هم گفت: با توجه به بحران خشکسالی های پی در پی و افت شدید آب های زیرزمینی، تولید زعفران به سبب مزایایی که نسبت به سایر محصولات پرآب  دارد، به عنوان کشت مقرون به صرفه و مایه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در این منطقه  به شمارمی رود.

فرماندار زرند با بیان اینکه کشت محصولات کم آب از جمله زعفران، زرشک و گل محمدی در چند سال اخیر به دلیل شرایط خوب آب وهوایی و مرغوبیت خاک در اراضی کوهستانی این شهرستان رونق گرفته، افزود: همه ساله شاهد افزایش سطح زیر کشت این محصولات هستیم و مجموعه شهرستان از کشاورزان در توسعه کشت محصولات کم آب به جای محصولات پرآب حمایت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت طلای سرخ از مزارع زرند/برندسازی مطالبه زعفران کاران

آغاز برداشت طلای سرخ از مزارع زرند/برندسازی مطالبه زعفران کاران