مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 07:052020-10-27اجتماعي

آغاز گشت پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اراک گفت: گشت های مشترک محیط زیست و دامپزشکی شهرستان به منظور پیشگیری و پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان آغاز شد.

- ایسنا/مرکزی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اراک گفت: گشت های مشترک محیط زیست و دامپزشکی شهرستان به منظور پیشگیری و پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان آغاز شد.

محمود رضا فراهانی در گفت گو با ایسنا، هدف از برگزاری این بازدیدها و گشت های مشترک را مراقبت و پایش این بیماری در سطح حیات وحش و پرندگان آبزی، کنارآبزی و مهاجر عنوان کرد و گفت: شناسایی به موقع کانون های بیماری در حیات وحش مطمئنا در مهار و کنترل بیماری به ما کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: هر ساله با سرد شدن هوا و ورود پرندگان غیربومی به تالاب میقان، احتمال انتقال و شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان افزایش می یابد که پایش و کنترل تالاب میقان به عنوان یکی از کانون های شیوع بیماری حائز اهمیت است.

فراهانی با اشاره به اینکه تالاب میقان یکی از مهمترین زیستگاه های آبی شهرستان اراک است، افزود: تا زمان حضور پرندگان مهاجر در تالاب این پایش ها ادامه خواهد داشت تا در صورت مشاهده پرنده بیمار یا تلف شده ضمن هماهنگی لازم اقدام به نمونه گیری شده و با برنامه ریزی صحیح و بر اساس پروتکل های بهداشتی از شیوع بیماری و سرایت آن به دیگر پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز گشت پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان

آغاز گشت پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان