مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 06:502020-10-27اجتماعي

گشت مشترک پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اراک گفت : گشت های مشترک محیط زیست و دامپزشکی شهرستان به منظور پیشگیری و پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان آغاز شد.

-  محمود رضا فراهانی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک با بیان اینکه گشت مشترک پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اظهار کرد: هدف از برگزاری این بازدیدها و گشتهای مشترک را مراقبت و پایش این بیماری در سطح حیات وحش و پرندگان آبزی ، کنار آبزی و مهاجر عنوان کرد و گفت : شناسایی به موقع کانون های بیماری در حیات وحش  مطمئنا در مهار و کنترل بیماری به ما کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: هرساله با سرد شدن هوا و ورود پرندگان غیربومی به تالاب میقان احتمال انتقال و شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان افزایش می یابد که پایش و کنترل تالاب میقان بعنوان یکی از کانونهای شیوع بیماری حائز اهمیت می باشد.

فراهانی با اشاره باینکه تالاب میقان بعنوان یکی از مهمترین زیستگاههای آبی شهرستان اراک مطرح است افزود: تا زمان حضور پرندگان مهاجر در تالاب این پایش ها ادامه خواهد داشت  تا در صورت مشاهده پرنده بیمار یا تلف شده ضمن هماهنگی لازم اقدام به نمونه گیری شده و با برنامه ریزی صحیح و بر اساس پروتکل های بهداشتی از شیوع بیماری و سرایت آن به دیگر پرندگان جلوگیری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گشت مشترک پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان

گشت مشترک پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان