مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 06:502020-10-27فناوري

اسفنجی که می تواند روغن دورریز را به سوخت زیستی تبدیل کند


پژوهشگران استرالیایی، ماده ای شبیه به اسفنج ابداع کرده اند که می تواند روغن های آشپزی استفاده شده و دورریز را به سوخت زیستی تبدیل کند.

- پژوهشگران استرالیایی، ماده ای شبیه به اسفنج ابداع کرده اند که می تواند روغن های آشپزی استفاده شده و دورریز را به سوخت زیستی تبدیل کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیواطلس، پژوهشگران موسسه سلطنتی فناوری ملبورن (RMIT University)، اسفنج کوچکی ابداع کرده اند که قابلیت های زیادی دارد.

به گفته پژوهشگران، این اسفنج می تواند روغن های آشپزی دور ریخته شده را با روشی بسیار مقرون به صرفه، به سوخت غیرسمی موسوم به بیودیزل تبدیل کند.

این ماده شبیه به اسفنج، نوع جدیدی از کاتالیزگرهای فوق العاده کارآمد است که مولکول های پیچیده را به مواد خام تبدیل می کند.

به گفته پژوهشگران، این ماده، نخستین نمونه در نوع خود است که می تواند واکنش های شیمیایی متفاوت را در یک ماده انجام دهد و امکان کنترل خروجی را فراهم سازد.

پروفسور کارن ویلسون (Karen Wilson)، سرپرست این پروژه گفت: کاتالیزگرهایی که پیشتر ابداع شده اند، می توانند چندین واکنش همزمان را انجام دهند اما امکان کنترل خروجی در آنها کمتر است و به همین دلیل می توانند ناکارآمد و غیرقابل پیش بینی باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسفنجی که می تواند روغن دورریز را به سوخت زیستی تبدیل کند

اسفنجی که می تواند روغن دورریز را به سوخت زیستی تبدیل کند