مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 05:452020-10-27اقتصادي

مافیای پیچیده فولاد شکل گرفته است


عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه مافیای پیچیده ای در بازار فولاد به وجود آمده و شاهد عدم شفافیت در این بازار هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازار فولاد،گفت: متأسفانه در حوزه فولاد شاهد گران فروشی عجیبی هستیم که باید در این زمینه نظارت صورت گیرد.

وی بیان کرد: کشور ما بزرگترین تولید کننده آهن اسفنجی است.

این در حالی است که مصرف داخلی این محصول بسیار کم است و حدود 16 میلیون تن صادرات داریم اما با وجود این گران فروشی زیادی در این زمینه انجام می شود.

عضو هیئت رییسه مجلس تصریح کرد: بخش کوچکی از این محصول در بورس ارائه می شود اما قیمت داخلی آن را کشورهایی چون چین و آمریکا مشخص می کنند که این منشأ گران فروشی شده است.

سلیمی تأکید کرد: قیمتی که در داخل به فروش می رسد حدود صد دلار بالاتر از قیمت جهانی است و سوال این است که چرا با وجود آنکه مازاد تولید فولاد در کشور داریم، اما این محصول را به قیمت گرانی به مردم عرضه می کنیم؟ وی با بیان اینکه متأسفانه مافیای پیچیده فولاد تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: در 6 ماهه اول امسال، حدود 26 درصد شمش در بورس عرضه شده و سوال ما آن است که مابقی آن کجا رفته است؟ نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: فاصله قی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مافیای پیچیده فولاد شکل گرفته است

مافیای پیچیده فولاد شکل گرفته است