مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 05:002020-10-27اجتماعي

کوچ زمستانه حدود 70 هزار پرنده به تالاب های چهارمحال و بختیاری


مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از کوچ زمستانه حدود 70 هزار پرنده به تالاب های چغاخور، گندمان و سولقان خبر داد.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از کوچ زمستانه حدود 70 هزار پرنده به تالاب های چغاخور، گندمان و سولقان خبر داد.

بر اساس گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، شهرام احمدی اظهار کرد: در حال حاضر حدود 70 هزار پرنده در تالاب های استان، زمستان گذرانی می کنند.

وی افزود: 40 هزار قطعه از این پرندگان در تالاب بین المللی چغاخور، 13هزار قطعه در تالاب گندمان و 17 هزار قطعه در تالاب سولقان مشاهده و سرشماری شده اند.

احمدی تصریح کرد: این پرندگان از 32 گونه آبزی و کنار آبزی و از خانواده کشیم های کوچک و بزرگ، حواصیل، اگرت، لک لک، مرغابی سانان و اردک ها هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تالاب بین المللی چغاخور از سال 1389 به لیست تالاب های بین المللی کشور اضافه شده و جزو تالاب های کنوانسیون رامسر قرار گرفته است، تالاب گندمان نیز یکی از 10 تالاب برتر پرنده نگری در ایران است.

عمده تالاب های چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن به فاصله حدود 70 کیلومتری مرکز استان قرار گرفته اند و زیستگاهی منحصر به فرد برای زمستان گذرانی و تخم گذاری پرندگان مهاجر و اسکان دائم پرندگان بومی محسوب می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوچ زمستانه حدود 70 هزار پرنده به تالاب های چهارمحال و بختیاری

کوچ زمستانه حدود 70 هزار پرنده به تالاب های چهارمحال و بختیاری