مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 20:552020-10-26بين الملل

لاوروف: مسکو آماده میانجی گری میان ترکیه و یونان است


روسیه از سران کشورهای یونان و ترکیه خواست تا هرچه زودتر تدابیری را برای کاستن از تنشها در منطقه شرق مدیترانه اتخاذ کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگیی لاوروف وزیر خارجه روسیه از آمادگی مسکو جهت میانجی گری برای حل بحران کنونی در شرق مدیترانه، به شرط تمایل طرف های درگیر، ترکیه و یونان، خبر داد.

لاوروف در دیدار با نخست وزیر یونان گفت: لازم است برای کاستن از تنش ها هرچه زودتر تدابیر لازم اتخاذ شده و از طریق گفتگوهای مستقیم میان طرف های درگیر به سمت حل و فصل تمام مشکلات موجود حرکت کرد.

این گفتگوها همچنین در مورد موضوعاتی که تحت شمول کنوانسیون 1982 حقوق دریاها قرار می گیرد، صدق می کند، از جمله موضوعاتی که در آنها حقوق کشورهای همجوار با یکدیگر تلاقی کرده و خواستار دستیابی به یک راه حل مورد توافق از طریق گفتگوی مستقیم می شود .

وزیر خارجه روسیه با اشاره به روابط خوب و باثبات مسکو با کشورهای منطقه شرق مدیترانه افزود: در صورت رضایت و تمایل شرکایمان، ما آماده هستیم که به هر شیوه ممکن به عادی سازی روابط کمک کنیم .

گفتنی است که روابط میان یونان و ترکیه از آگوست گذشته و در پی درخواست مقامات آتن از آنکارا برای توقف فوری فعالیت های حفاری غیرقانونی در شرق مدیترانه، رو به تیرگی گرایید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاوروف: مسکو آماده میانجی گری میان ترکیه و یونان است

لاوروف: مسکو آماده میانجی گری میان ترکیه و یونان است