مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 20:402020-10-26اقتصادي

چرا بورس سقوط کرد!؟


هیچ کدام از سناریوهایی که کارشناسان و تحلیلگران برای پایان اصلاح شاخص بورس تعریف کرده بودند محقق نشد و این شاخص رسما به کانال یک میلیون و 300 هزار واحد سقوط کرد.

- هیچ کدام از سناریوهایی که کارشناسان و تحلیلگران برای پایان اصلاح شاخص بورس تعریف کرده بودند محقق نشد و این شاخص رسما به کانال یک میلیون و 300 هزار واحد سقوط کرد.

اتفاقی که یک کارشناس بازار سرمایه بر این باور است که شایعه هایی مانند افزایش نرخ سود بانکی و قیمت گذاری دستوری باعث بی اعتماد کردن سرمایه گذاران و درنهایت سقوط بازار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، زمانی که اصلاح شاخص بورس در نیمه های مردادماه از دو میلیون واحد آغاز شد، اکثر تحلیلگران آن را اتفاقی مثبت ارزیابی می کردند و بر این باور بودند که این اصلاح تا آخر تابستان و تا محدوده یک میلیون و 400 هزار واحد ادامه خواهد داشت.

در نهایت در مهر ماه با وجود گزارش های 6 ماهه موفقیت آمیز شرکتها و قرارگیری نرخ دلار در کانال 30 هزار تومان، حرکت شاخص کل بر مدار نوسان بود و با اینکه پس از عقبگرد به کانال یک میلیون و 400 هزار واحد، دوباره وارد کانال یک میلیون و 700 هزار واحد شد نتوانست این رقم را حفظ کند و دوباره به کانال یک میلیون و 400 هزار واحد بازگشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا بورس سقوط کرد!؟

چرا بورس سقوط کرد!؟