مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 11:052020-10-26اقتصادي

ترمیم سرمایه اجتماعی و جلب اعتماد عمومی در گرو آمار صحیح


مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که یکی از راه های ترمیم سرمایه اجتماعی و جلب اعتماد عمومی ، ارائه آمار صحیح است ، گفت: آمار و اطلاعات باید شفاف، پاسخگو، دقیق و به‌موقع باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، رویا رفیعی در نشست روز آمار و برنامه ریزی گفت: مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت متبوع طی 3 سال متوالی شاهد رشد عملکردی در جشنواره شهید رجایی بوده به طوری که در سال 96 با 92 درصد ، سال 97 با 95 درصد و در سال 98 صد درصد تحقق برنامه داشته است.

وی ادامه داد: آمار را می توان از دو دیدگاه تخصصی و عمومی جزء نیازهای امروز بشر دانست ؛ از نظر تخصصی هر میزان از داده های دقیق تر بهره ببریم ، سیاستگذاری، تصمیم گیری و برنامه ریزی به شکل صحیح تری اتفاق می افتد.

رفیعی با بیان این که آمار، امروز به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است، تصریح کرد: منظور از شفافیت این است که تا چه حد اطلاعات صحیح را در دسترس عموم قرار داده ایم.

وی افزود: خوشبختانه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، آمار و اطلاعات خروجی ها خیلی خوب مطرح می شود اما آمار ورودی ها چندان به گوش نمی رسد که هم اکنون این موضوع به مطالبه عمومی تبدیل شده است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترمیم سرمایه اجتماعی و جلب اعتماد عمومی در گرو آمار صحیح

ترمیم سرمایه اجتماعی و جلب اعتماد عمومی در گرو آمار صحیح