مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 10:352020-10-26سياسي

«مزرعه خورشیدی» جاجرم به محصول نرسید/ از کلنگ وزیر تا نطق در مجلس


بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی کشور در شهرستان جاجرم معروف به «مزرعه خورشیدی» در سال 96 توسط وزیر سابق نیرو کلنگ زنی شد، اما تاکنون به سرانجام مشخصی نرسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، استفاده از انرژی های تجدید پذیر از جمله رویکردها نوین برای تهیه انرژی های لازم مورداستفاده توسط بشریت محسوب می شود که در این عرصه نیروگاه های خورشیدی ازجمله گزینه های موردتوجه در مناطق کویری و بیابانی موردتوجه است.

شهرستان جاجرم در خراسان شمالی با دارا بودن مناطق بیابانی و کویری همواره موردتوجه مسئولان مختلف استانی برای احداث نیروگاه های خورشیدی بوده است.

اما این نقطه مناسب در خراسان شمالی تاکنون بارها شاهد تلاش هایی برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی بزرگی بوده که البته تاکنون به نتیجه مشخصی نرسیده است.

کلنگ زنی بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور موسوم به مزرعه خورشیدی در این نقطه ازجمله این تلاش ها بوده که در 22 تیرماه سال 96 انجام شد اما به سرانجامی مشابه بسیاری از پروژه های سرمایه گذاری در خراسان شمالی رسید.

  حمید چیت چیان، وزیر وقت نیرو در آیین آغاز عملیات اجرایی بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در شهرستان جاجرم به جزییات اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت 30 مگاواتی نیروگاه جاجرم، این نیروگاه، بزرگ ترین پروژه خورشیدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«مزرعه خورشیدی» جاجرم به محصول نرسید/ از کلنگ وزیر تا نطق در مجلس

«مزرعه خورشیدی» جاجرم به محصول نرسید/ از کلنگ وزیر تا نطق در مجلس