مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 10:002020-10-26پزشكي

بحران کرونا و بازگشت هنجارهای جنسیتی اجتماعی


تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس (UCLA) نشان داد که بیماری همه گیر کووید- 19 می تواند پویایی کلی روابط را تغییر دهد و خانواده ها و روابط آنان را در سال های آینده تغییر خواهد داد.

- ایسنا/خراسان رضوی تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس (UCLA) نشان داد که بیماری همه گیر کووید- 19 می تواند پویایی کلی روابط را تغییر دهد و خانواده ها و روابط آنان را در سال های آینده تغییر خواهد داد.

به نقل از ارث، کارشناسان پیش بینی می کنند که عواقب روانی ناشی از همه گیری، خانواده ها، زندگی شغلی، روابط و نقش های جنسیتی را سال ها تحت تاثیر قرار خواهد داد.

گروهی متشکل از 12 دانشمند برجسته، 90 بررسی تحقیقاتی برای ارزیابی پیامدهای اجتماعی بالقوه بیماری کووید- 19 را مورد تجزیه وتحلیل قرار دادند.

پروفسور مارتی هزلتون، محقق ارشد این بررسی اظهار کرد: پس از همه گیری، ازدواج ها به تعویق خواهد افتاد، میزان زادوولد کاهش می یابد و بارداری های برنامه ریزی شده در جهان، کاهش خواهد یافت.

افراد مجرد کمتر تمایل به ازدواج دارند و زنانی که توانایی زندگی مستقل را دارند نیز بیشتر مجرد باقی خواهند ماند.

بنیامین سیتز، محقق دیگر این بررسی گفت: برخلاف بحران های گذشته، این همه گیری باعث نزدیک شدن افراد به یکدیگر نخواهد شد و باوجود برخی استثناها، مهربانی، همدلی یا دلسوزی ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران کرونا و بازگشت هنجارهای جنسیتی اجتماعی

بحران کرونا و بازگشت هنجارهای جنسیتی اجتماعی