مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 09:502020-10-26فرهنگي

پنجمین جلد کتاب برنامه تلویزیونی معرفت درباره خواجه نصیر چاپ شد


کتاب 11 گفت وگو برای معرفی فلسفه و عرفان خواجه نصیرالدین طوسی نوشته اسماعیل منصوری لاریجانی توسط انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، کتاب خواجه نصیرالدین طوسی: دیدگاه های فلسفی استاد غلامحسین دینانی به عنوان پنجمین جلد از مطالب مکتوب برنامه تلویزیونی معرفت که با گفتگوی اسماعیل منصوری لاریجانی و غلامحسین دینانی از شبکه چهار سیما پخش می شود، به تازگی توسط انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این کتاب نگاهی جامع به دانشمند بزرگ ایرانی، خواجه نصیرالدین طوسی داشته و دیدگاه های فلسفی او را از منظر غلامحسین ابراهیمی دینانی مورد واکاوی قرار داده است.

نویسنده این کتاب اسماعیل منصوری لاریجانی است.

خواجه نصیرالدین را باید یکی از چهره های تاثیرگذار در علم و دانش پارسی دانست، جایی که محققین در توصیف او از عناوینی نظیر منجم، ریاضیدان، پزشک و معمار نام برده اند اما در بین تمام مطالعات و پژوهش هایی که خواجه نصیرالدین طوسی داشته، گوهری ناب به چشم می خورد و آن هم توجه ویژه این اندیشمند به علم فلسفه است.

این دانشمند اهل خراسان، زاده قرن هفتم هجری است و مورخین تاریخ دقیق تولد او را 15 جمادی الاول سال 597 هجری قمری و محل تولدش را طوس خراسان ذکر کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنجمین جلد کتاب برنامه تلویزیونی معرفت درباره خواجه نصیر چاپ شد

پنجمین جلد کتاب برنامه تلویزیونی معرفت درباره خواجه نصیر چاپ شد